Iki šiol susipažinom su trigarsių sandaros taisyklėm, aptarėm kodėl taip, o ne kitaip viskas yra. Kadangi informacijos buvo gana daug, o vėliau ėmėm koncentruotis tik į mažorinius ir minorinius trigarsius (kai iš viso galimos 4 jų rūšys), nutariau pateikti išsamią ir vaizdžią jų sandaros lentelę. Kad visada būtų po ranka į ką pasižiūrėti, ką tyrinėti.
Pirmiausia patariu išbandyti visus trigarsių variantus ant pianino klaviatūros, jei yra tokia galimybė. Tikslas – pamatyti jų sandaros dėsningumus, kas sutampa, kas skiriasi ir kurioje pusėje nuo akordo šaknies (garso do, jei akordą sudaro do-mi-sol garsai) yra. Įgyta galimybė greitai suprasti kas dedasi ateityje taps neįkainojamu įrankiu!
Toliau: pakeisti, turbūt jau įgrisusius savo akivaizdumu, „do – mi/mi b – sol/sol b/sol#“ garsus kitais, nuo 1 gamos laipsnio atskaičiuojant tiek pat pustonių (kurių suma nurodo intervalo dydį). Pvz., jei 1 laipsnis yra mi (nata, apvesta rutuliuku, akordo šaknis), tai 3 laipsnis bus sol#, 3b bus sol (be ženklo), 5 – si, etc.
Galiausiai, kadangi jau puikiai žinai kaip atrodo trigarsių apvertimuose naudojami intervalai, pamėgink įvairius trigarsių apvertimus nusipiešti ant 1-2-3, 2-3-4 ir 3-4-5 stygų.
Kitą kartą padarysiu tai už tave, o dar toliau – aiškumą didinantys pratimai, pritaikymas dainų kontekste. Neskubėkim, pamažu viskas tampa lengva.
Mokslo šaknys karčios, bet… Skanaus! 😉