Šįkart naujovė – naudosim garso bangų formas greta natų, vaizdumo dėlei. 🙂 Iškart sakau: bangose matosi ir metronomas (plakantis 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4…), todėl pauzių vietose, sutampančiose su takto skaičiavimu, irgi matom garso bangeles (jos padeda mums sekti takto padalijimo proporcijas).

Pagrindinė publikacijos idėja: prie kiekvienos stiprios takto dalies (sutampančios su metronomu, dar vadinamos beat) galima lengvai „prisegti“ vieną arba dvi kaimynines smulkesnės vertės natas.

Žemiau esančios diagramos ir audio įrašai, tikiuosi, padės susigaudyti kaip. Siūlau praktiškai pamėginti tokį dalyką: trepsint ir (bent mintyse) skaičiuojant, prieš, po ir iš abiejų pusių 1-ą ir 3-ą arba 2-ą ir 4-ą su trepsėjimu sutampančias natas „prisegti“ smulkesnės vertės (aštuntinę, šešioliktinę, trisdešimtantrinę) natas, beldžiant ranka ar grojant gitara – žr. diagramas ir audio pavyzdžius kaip tai daroma.

Iš esmės, tai lyg trepsint tarti žodžius: turiu (kirčiuotas antras skiemuo, turi sutapti su treptelėjimu), turim (kirčiuotas pirmas skiemuo, turi sutapti su treptelėjimu), neturim (kirčiuotas vidurinis skiemuo, turi sutapti su treptelėjimu). Natų vertės smulkėja priklausomai nuo to, kaip greitai ištariam žodžius, kai koja – tuo tarpu – juda nekintančiu greičiu.

Pabaigai, – kas gi iš to, kam čia reikia? Patikėk, ritmikos pratimai išlaisvina muzikantą. 🙂 Vėliau atramines natas galėsim išimti ir pan. Svarbu ne tik suvokti, bet ir greitai susigaudyti ritme, ugdyti praktinius atlikimo įgūdžius.

Sėkmės! O kaimynams ir kolegoms – kantrybės. 🙂

Aštuntinėmis


Šešioliktinėmis


Trisdešimtantrinėmis