Jei esat matę padidintą trigarsį tarp dainos akordų, jis galėjo būti paženklintas „aug“ arba „+“ (retai „+5“) prierašu ties didžiąja raide. Pvz.: Caug, C+, C+5.

Padidinti trigarsiai labai parankūs tuo, kad vieną akordo formą galima naudoti mažiausiai 3 grifo vietose, gaunant tą pačią reikšmę. Užtenka, kad bent vienas iš padidinto trigarsio garsų atitiktų akordo raidę: C – do, D – re, E – mi, F – fa, G – sol, A – la, B – si (klasikinėje teorijoje – H).

Pvz., jei padidinto C trigarsio (Caug, C+) sudėtis yra do, mi, sol# natos, tai Eaug ir G#aug natos yra tokios pačios, tik susikeitę vietomis: mi, sol#, do (enharmoniškai – si#) ir sol#, do(si#), mi(re##).

Daugiau padidinto trigarsio formų ir naudojimo situacijų galėsime apžvelgti ateityje. Dabar pasidomėkim iš kokių intervalų jo formas galima susidėlioti tarsi puzzle.

Visus padidinto trigarsio garsus skiria 2 tonų dydžio intervalai ir jų sumos – 4, 6, 8, 10, etc. tonų.

Todėl nuo norimo garso tereikia aukštyn arba žemyn atidėti bet kurį iš žemiau parodytų intervalų; nuo gauto taško taip pat galima tęsti.

Rekomenduojamas formas pateiksiu kitą kartą, o dabar siūlau padėlioti įvairius variantus. Pavyzdys kaip tai vyksta – paveiksliuko apačioje.

Sėkmės!