Kaip žadėjau, pateikiu trigarsių apvertimų pirštuotes – visus įmanomus variantus. Plius, keletas svarbių pastabų:

  • Ant 4-6 stygų pirštuotės atrodo taip pat, kaip ant 3-5, todėl jų atskirai nepiešiau
  • Stygos, kurių nespaudžiame, čia turėtų neskambėti, siaurai išdėstyti (būtent tokie) trigarsiai naudojami ne kaip „pilni“, masyvūs akordai; pavyzdį žr. „Marso kanjonuose“ – įžangoje bus matytų figūrų, toliau – matytų fragmentų
  • Lentelėse pateiktas mažorinių ir minorinių trigarsių kombinacijas gali atpažinti ir mano anksčiau pateiktuose trigarsių arpeggio, kuris tam tyčia buvo reikiamai išdėstytas. Būtų idealu, jei naują medžiagą susietum su jau žinomu kontekstu, kurį tiek laiko auginom
  • Lentelėse raudonai pažymėjau kvartas (jos ne visos grynosios, todėl – jei ką – prašau nepanikuoti, o dar kartą pasiskaityti teoriją) todėl, kad jos padeda atpažinti trigarsio apvertimą:

jei trigarsyje kvartos nėra, reiškia jo šaknis (pagrindinis, rutuliuku apvestas garsas) yra ant storiausios iš 3 naudojamų stygų;

jei kvarta yra – trigarsio šaknis (klasikoje ją įprasta vadinti bosu, bet aš leisiu sau naudotis pažodiniu vertimu iš anglų kalbos, jis man patinka labiau) VISADA bus aukštesnis jos garsas – žr. lentelę.

Bazinė torija apie tai baigta. Toliau imsimės konkrečių pavyzdžių, išnagrinėsim kokią nors dainą, rekomenduosiu pratimų.

Smagaus futbolo! 😀