dvi rodykles

Gitara mokytis nusprendžia įvairūs žmonės, vedami įvairių motyvų. Štai kelios mintys, galbūt padėsiančias įvertinti save, kaip būsimą gitaristą, ir išvengti kai kurių klaidų renkantis mokymosi programą.

 

Ar svarbus mokinio amžius?

Įvaldyti gitarą tiek, kad ji teiktų daug džiaugsmo gyvenime, gali beveik bet kokio amžiaus žmogus. Žymiai daugiau lemia temperamentas, mąstysena ir, svarbiausia, – įprotis groti dažnai ir tikslingai.

Atskiro paminėjimo verti vaikai: jie gitarą ir apskritai muziką supranta žymiai vėliau, nei įgyja techninių įgūdžių. Lemiamos reikšmės mokantis jiems turi gebėjimas išlaikyti dėmesį (ypač pasakytina apie mažesnius), mokytojo specializacija ir asmenybė, pradinė motyvacija, tėvų pagalba.

Kada labiausiai verta kreiptis į mokytoją?

Jei žmogus tik pradeda groti ir pripažįsta net neieškojęs alternatyvų mokytojui (YouTube, specialių kompiuterinių programų, knygų), jis automatiškai turi pasiduoti mokytojo autoritetui. Tai baisoka, nes sunku įvertinti mokytojo kompetenciją, dėl ko neretai ir „nudegama“… Bet, susiklosčius abipusiam pasitikėjimui, tai – optimistinis scenarijus.

Laikas kreiptis į mokytoją ir jei, mokydamasis pats, žmogus „priėjo liepto galą“: jis neblogai valdo pirštus, jaučia ritmą, moka ne vieną kūrinį, krūvą akordų ir pan. Bet problema – pabiros, fragmentiškos žinios, tobulėjimo krypties praradimas.

Į mokytoją kreiptis efektyvu ir keičiant muzikos instrumentą, persikvalifikuojant.

Norintis išmokti sau gitara pritarti dainininkas taip pat gali gauti daug naudos.

Yra ir kitų variantų a la, „noriu, kad mano vaikas grotų“, „noriu padovanoti gitaros pamoką“, „noriu išmokti vieną dainą (ar tik kelis pagrindinius akordus)“, „groju tik iš TAB`ų, nekenčiu teorijos“, bet didžiausią sėkmę, mano manymu, žada pirmieji keturi.

Individualios ar grupinės pamokos?

Grupinės pamokos kartais turi smagumo (priklauso su kuo papulsi į grupę ir kas mokytojas), bet tai – greičiau išimtis. Kadangi gitara yra labai sudėtingas instrumentas, mokiniams grupėje įprastai trūksta asmeninio dėmesio.

Kaip išsirinkti mokytoją?

Kai ką stipriai riboja biudžetas. Pigiausias individualias pamokas rinktis vargu ar racionalu, kaip ir bet ką kita. Problemą išspręsti padėti gali: pavienės konsultacijos (joms reikia gerai paruošti rūpimus klausimus), šaunus grupių mokytojas iš kokio visuomeninio centro ar muzikos mokyklos, internetas + kantrybė + nebloga anglų kalba.

Kas galėtų sau leisti lankyti vidutinį sporto klubą, tam įkandamos ir individualios save gerbiančių mokytojų gitaros pamokos. Kaip išsirinkti tokį? Deja, tai nelabai paprasta. Bet yra dalykų į kuriuos verta atkreipti dėmesį.

Gana daug reiškia studijos vieta – ne tik geografiškai, bet ir rodo ar mokytojui rūpi pamokų atmosfera. Instrumentai studijoje (ar būtina nešiotis gitaras, kokių tipų jos yra, ar studija kompiuterizuota) taip pat gana svarbu. Mokytojo specializacija – su kokio amžiaus žmonėmis daugiausia dirba, individualiai ar grupėmis, kokių stilių muziką išmano. Taip pat svarbu ar mokytojo metodai suderinami su mokinio tikslais: jis dirba kaip “pageidavimų koncertas”, o gal moko kažko daugiau? Ko būtent: teorijos, atlikimo, improvizacijos, ritmikos, grojimo iš klausos, aranžuotės? Visada verta pakalbėti atvirai. 🙂

Gerų ateinančių mokslo metų!